Hra o klientov

Prednedávnom prevalcoval odovzdávanie prestížnych amerických televíznych cien EMMY celosvetovo úspešný seriál Hra o tróny. Ak preskočíme množstvo dejových línií, hlavným princípom je získať na svoju stranu čo najviac spojencov, resp. trónov a dobyť hlavné mesto ríše. Síce o našich klientov doslova nehráme, paralelu však vidím v snahe o najlepšie postavenie na trhu. To, samozrejme, súvisí s najväčšou popularitou u klientov, ktorá môže byť len dôsledkom najlepších a najkvalitnejších služieb. Je to však také jednoduché? V čom sa skrýva čaro byť najlepší? Jedným z najimpozantnejších príkladov z biznisu bola dlhoročná rivalita technologických gigantov Microsoft a Apple, teda Billa Gatesa a Steva Jobsa. Microsoft a jeho produkty boli dlhé roky najrozšírenejšie, no Apple bol najobľúbenejší. Dôvody môžu byť rôzne, no mnoho odborníkov sa zhoduje, že Bill Gates a Microsoft boli vnímaní ako precízni, orientovaní na biznis a prácu a trochu nudní. Naopak, Steva Jobsa a jeho Apple vnímali ako vizionárskych, pohodových, dokonca zábavných, hovoriacich rečou svojich zákazníkov. Bill Gates opísal ich „vzťah“ najvýstižnejšie, keď sa vyjadril, že nikdy nemali dôvod uzatvárať mier, keďže nikdy neboli vo vojne. Obaja robili skvelé produkty a konkurencia bola vždy pozitívna vec. Rovnako aj pre nás v spoločnosti Finportal nie je cieľom súperiť s konkurentmi, ale zameriavať sa na ponúkanie moderných a inovatívnych služieb, ktoré uľahčujú každodenný život našich sprostredkovateľov, hovoriť rečou našich klientov a konkurencia? Rovnako ju vnímame pozitívne, pretože nás nenechá zaspať na vavrínoch, naopak, núti nás zdokonaľovať sa a byť deň čo deň lepší. Príznačnejší názov tohto stĺpčeka by bol „hra o sprostredkovateľov“, v ktorej zvíťazí ten, kto získa najväčšiu priazeň svojich klientov, ponúkne im najkvalitnejšie služby a zrozumiteľný jazyk.